.

Black & White - Návod Část I.

21. září 2010 v 8:04 | WithinBlog |  Návod

Black & White


Vesničani

Bez nadsázky si povězme, že vesničané jsou ten nejdůležitější prvek celé vesnice. Bez nich se skutečně nic neděje. Naštěstí vám samovolně nevyhynou, takže klid. Nezapomeňte, že vesničané jsou ekvivalent vaší moci. Čím více jich míte, tím jste silnější. Jejich víra vám umožňuje sesílat kouzla.

Těhotenství

Žena může otěhotnět, pokud je ustanovena jako množitelka (breeder) nebo ji navštíví množitel. Těhotná žena si zaleze do domu a spí, než porodí. Pokud dům nemá, spí venku. Pokud chcete, můžete ji poslat do práce, aniž by to ohrozilo její zdraví. Čerstvě narozené děti jsou automaticky umístěny ve školce (creche). Při porodu si žena lehne na zem a vedle ní se objeví jeden rok staré, oblečené dítko (Zázrak!). Žena pak nějakou dobu neotěhotní, pokud není určena jako množitelka.

Řemeslníci

Množič

Množiči "vyrábí" děti. Dokud je v nějakém domě místo, probíhá množení. Těhotenství není vždy úspěšné, záleží na věku, i když občas i 70ti letá dáma má dítě. Pokud chcete jistý úspěch, vybírejte jedince mezi 20-30 lety. Množička si vždy nechá udělat dítě, pak je 9 měsíců těhotná (asi 2 minuty) a pak hned může znova. Je ale lepší, určit jako množiče muže, protože jim není proti srsti sjet třeba půlku vesničanek a to je pak teprve ten správný kolotoč. Je tedy lepší nastavit 1-2 muže jako množiče, čímž dosáhnete pozvolného nárůstu populace.

Farmář

Můžete myslet, že výroba jídla je stejně důležitá jako výroba dětí, ale to není pravda. Jídlo můžete vyrobit kouzlem, děti jdou stvořit pouze jedním způsobem. I když nikoho jako farmáře neurčíte, někdo vždy na poli makat bude. Pro jistotu udělejte tak 3-4 farmáře, aby se vesnice nestala závislou na vašich kouzlech. Farmářům můžete pomoci kouzlem Water, že jim zalejete pole. Nebo ještě lépe, naučte to Kreatůru, ať taky něco dělá.

Rybář

V mořích okolo ostrova jsou ryby. Můžete je svou Božskou rukou vytahovat a dávat do skladu, je však lepší, určit pár rybářů, ať to dělají sami.

Stavitel

Pokud je budova poškozena nebo se staví nová, většinou to dělá stavitel. Nemůžete přímo postavit budovu, jen určit, kde bude stát a čekat, než ji stavitelé vyrobí. Je dobré přinést jim dostatek dřeva, aby si pro něj nemuseli chodit. Přebytečné dřevo pak odnesou dřevorubci. Stavitelé se, pokud nemají co dělat, ujmou jiné práce, takže na ně nemusíte dohlížet.

Řemeslník

Pokud člověka upustíte poblíž dílny, stane se z něj řemeslník. Tito se zabývají tím, že do dílny nosí dřevo a pak vyrábí polotovary budov.

Víra

Víra je jeden ze základních kamenů hry. Musíte si přiklonit víru prostého lidu, abyste pro sebe získali vesnici. Také musíte zajistit, aby věřili ve vás ve vašich vlastních vesnicích. Jsou tisíce způsobů, jak si zajistit víru. V této sekci vám poskytneme pár tipů.

Průvudce úkoly

První svět

Považuj první zemi za jakési cvičiště. Mnohé z úkolů mají zvýšit tvou schopnost pohybu, ovládání hry, naučit tě zacházet s kouzly, trénovat potvůrku, házet šutráky. Splň co nejvíce Silver Scroll úkolů abys získal co nejvíce znalostí kouzel - déšť, jídlo, hojení. Na konci první země bys měl potvůrku naučit déšť, jídlo, hojení a hojení zesilující zázraky - bude se ti to hodit v dalších zemích. V závislosti na stylu tvé hry se bude i tvá potvůrka chovat k vesničanům (chceš aby je jedla, nebo se k nim chovala hezky). Nauč svou potvůrku základy používání skladu. Uvidíš, že později se ti její zkušenosti budou hodit.

1. zlatý svitek: Vyber si svou potvůrku

Časem si jistě na způsob ovládání hry zvykneš, nebo si ho můžeš upravit v menu hry. Před tím než klikneš na první zlatý svitek, můžeš zkoumat ostrov a třeba jen tak pozorovat vesničany. Dokud nedokončíš první úkol zlatého svitku a nevybereš si potvůrku, nebudeš mít přístup k mnohým stříbrným svitkům. Klikni na zlatý svitek nad velkou vesnickou branou, abys potkal Sable, trenérku potvor. Než tě Sable odvede k potvůrkám, musíš vrátit 3 kameny na podstavec umístěný před branou. Sable ti ukáže směr k prvnímu kameni. Přesuň se na místo kde hra začala, tam nalezneš první kámen, seber ho a odnes ho na podstavec. Sable ti pak řekne co dělat dál.

2. zlatý svitek: Ztracený bratr

Úkol ztracený bratr následuje po začátku úkolu vyber si svou potvůrku. Sable ti ukáže cestu ke zlatému svitku na farmě. Klikni na svitek a uslyšíš ženu farmářku, jejíž bratr je nemocný a ztracený v lese, když jí ho vrátíš dá ti ten kámen který potřebuješ. Je několik způsobů jak tento úkol dokončit. Jestliže jsi hodný bůh, jednoduše najdi jejího bratra v lesíku za průsmykem. Odnes ho zpět na farmu. Farmářka ti poděkuje a dá ti 2. kámen a můžeš ho rovnou odnést na podstavec. Jestli se chceš dát na stranu zla, zabij bratra (hoď ho třeba do vody) a vrať se abys sestře řekl špatnou zprávu. Nebo se na vše vykašli a farmu rovnou znič a vem si kámen hned.

3. zlatý svitek: Sochař

Sable ti ukáže cestu k sochaři. Klikni na zlatý svitek u sochaře. Sochař ti řekne, že ti poslední kámen který potřebuješ sám vyrobí, ale musíš mu přinést speciální kámen, který najdeš ve starém poustevníkově dole. Najdeš ho u pobřeží nedaleko tvé vesnice. Až mu ho přineseš, začne hned pracovat, tak chvíli počkej. Až bude hotov vezmi výrobek a odnes ho opět na podstavec před branami. Sable teď otevře bránu a odvede tě na místo kde si vybereš svou potvůrku :). Můžeš volit mezi opicí, krávou, nebo tygrem, jejich popis najdeš v sekci titáni. Pokud si stáhneš v sekci download - unlock creature další potvůrky, budeš si moci vybrat během hry později i jinou.

4. zlatý svitek: Nauka o potvůrce část 1

Tento svitek tě naučí základy interakce s potvůrkou. Sable tě nejdříve naučí jak ji krmit a trestat, když se nechová podle tvých představ. Dostaneš instrukce o práci s vodítky včetně praktické výuky. Naučíš se třeba jak potvůrku cvičit, aby nepojídala vesničany, kam není dobré chodit dělat potřebu, jak kouzlit zázraky a mnohé další užitečné věcičky. Dostaneš informace o jednotlivých typech vodítek. Například když svou potvůrku přivážeš duhovým vodítkem ke skladu, bude se chovat hezky (nezávisle na tom jaká opravdu je), bude např. zásobit sklad potravinami a dřevem. Naopak přivážeš-li potvůrku na kovové vodítko, bude zlá, ať už by to byla třeba ta nejhodnější potvůrka ve vesmíru.

5. zlatý svitek: Nauka o potvůrce část 2

Další část výuky začne, když klikneš na svitek za tvým chrámem. Je umístěn u ústí údolí, které vede k veliké potvoře. Klikni na svitek a poslechni si něco o té obrovské potvoře potulující se v údolí. To která potvora v údolí je závisí na tom jakou sis vybral ty. Jestli máš krávu, bude to ovce, jestli tygra bude to lev a jestli máš opici bude to medvěd. Použij lano a přiveď svou potvůrku k velké potvoře, ta tě naučí jak bojovat. Klikni na potvoru uvnitř kruhu pro útok, nebo na svou potvůrku pro obranu. Můžeš také nakreslit gesto pro speciální tah (hvězda v pravém dolním rohu obrazovky).

6. zlatý svitek: Nauka o potvůrce část 3

Po krátké pauze klikni na zlatý svitek poblíž velké potvory a následuj jí přes Aztéckou vesnici. Kreatura ti ukáže důležitost věřících, jak je získat a jak kouzlit zázraky. Tento úkol musíš dokončit dříve než se tvá potvůrka naučí jak kouzlit zázraky. Když použiješ kouzlo jídlo na Aztéckou vesnici, uč to také tvou potvůrku (musí být poblíž a vše vidět). Pokračuj v působení na vesničany doplňováním zásob do skladu nebo jinými postupy dokud vesničani nespustí ohňostroj - to znamená, že lidé ve vesnici v tebe začali věřit. Nyní máš vesnici pod kontrolou a tvá sféra vlivu se příslušně rozšíří.

7. zlatý svitek: Nauka o potvůrce část 4

Po získání informací o věřících neklikej hned na další zlatý svitek. Použij vodítko a přivaž svou potvůrku ke spřátelené potvoře pro získání dalších informací. Následuj průvodce na vrcholek, kde se objeví bůh Nemesis. Po té co se dozvíš vše potřebné utíkej od kamaráda, abys předešel útoku boha Nemesis. Tvá potvůrka bude zraněna, použij kouzlo hojení na léčení zranění. Příchod Nemesis signalizuje konec první země. Průchod do další země se otevře poblíž tvé vesnice, zatímco bouře bude ničit domy v tvé vesnici. Nad průchodem se objeví zlatý svitek. Neklikej na něj dokud nebudeš plně připraven vstoupit do další země.

Stříbrné svitky v prvním světě

1. stříbrný svitek: Házení šutrákama

Házení kameny je první stříbrný svitek, který objevíš. Je umístěn přímo za tvým chrámem. Je to jednoduché, ale důležité - osvětlí ti to používání fyzikálního enginu hry. Nemysli si totiž, že shodit kamenem kámen umístěný na špičatém pilíři je nějaká hračka. Seber jeden z kamenů, hni myší nazpět a poté dopředu a přitom drž stisklé tlačítko myši, uvolni ho během jejího pohybu vpřed. Vyzkoušej různé rychlosti a vzdálenosti, abys viděl jak se šutr bude chovat poté co opustí tvou božskou ruku J Hod nízkým obloukem jistí nejlepší výsledky. Házej dokud se ti nepodaří kámen z pilíře srazit. Za odměnu pak dostaneš plážový míč. Můžeš pokračovat v házení i pak a dostaneš za odměnu některé zázraky na jedno použití, můžeš také zacílit na nějaké to stavení, to pokud budeš chtít být zlý.

2. stříbrný svitek: Námořníci

Svitek najdeš po prohledání pobřeží poblíž rozestavěné lodi. Uslyšíš krátkou písničku od námořníku sedících poblíž. Dozvíš se, že námořníci si neuvědomili, že na svou skvělou loď budou potřebovat tolik dřeva. Naber nějaké ve skladu ve vesnici (tak 1500-2000) a dones ho námořníkům. Námořníci začnou opět zpívat, že s sebou potřebují také nějaké zrní, dones jim ho ze skladu - ať mají radost. Poté co jim ho doneseš začnou zas zpívat, že by chtěli také nějaké to maso. Dones jim dva kusy nějakého dobytka (třeba z vesnického prasečáku). Námořníci teď spokojeně odplují (scéna jak z Titaniku) a za odměnu ti nechají kouzlo zalévání. Nauč ho kouzlit i svou potvůrku dříve než opustíš první zemi. Samozřejmě, být hodný bůh nemusí být něco co tebe zajímá. Pokud tě kouzlo zalévání nezajímá můžeš námořníky třeba pozabíjet, nebo je nechat sežrat tvým miláčkem. Budeš ovšem potrestán ve hře později, námořníci se vrátí v paté zemi ti pomoct, ale pouze pokud si jim pomohl ty.

3. stříbrný svitek: Zpívající kameny

Tento úkol je rozdělen na dvě části. V prvé musíš najít kameny a umístit je ve správném pořadí. Díkybohu nalézt kameny je jednoduší než najít skoro neviditelnou ovci v jiném úkolu. Ale pozor najdeš také některé kameny, které nebudou hrát, prostě je ignoruj. Kameny jsou rozmístěny na těchto místech:
  1. poblíž vesnického hřbitova
  2. v lese kde jsi zachránil ztraceného bratra - kvůli kameni do brány
  3. na vrcholku hory mimo vesnici poblíž brány, nedaleko pobřeží, u pramene řeky
  4. poblíž poustevníkovy chaty, kde jsi nabral kámen pro sovchaře
  5. velmi blízko ostatních zpívajících kamenů
Nyní musíš kameny seřadit tak aby když na ně budeš postupně klikat hráli po sobě jdoucí tóny. Obdržíš kouzlo jídlo - je čas nakrmit hladovějící vesničany. Nezajímají tě nějaké zpívající šutry? Rozmázni toho chlapa tam u nich a rozsekej mu třeba chatrč. Kouzlo nedostaneš, ale budeš mít možná radost z toho jak jsi zlý.

4. stříbrný svitek: Spasitel

Zapeklitě rafinovaný úkol, tento svitek nalezneš na útesu u zátoky, kde tví vesničané loví ryby. Klikni na svitek a zaslechneš prosbu ženy, jejíž muž a čtyři další lidé byli spláchnuti velkou vlnou a nyní se topí v zátoce. Naneštěstí je nemůžeš zachránit sám ale potřebuješ k tomu tvou potvůrku. Je tu neznámo jak dlouhý časový limit, ale pokud ti to bude trvat příliš dlouho utopí se, ženu tím zklameš. Úkol ale nemůžeš bezpečně splnit dokud nenaučíš potvůrku nepojídat vesničany a zacházet s nimi opatrně.

5. stříbrný svitek: Poustevník

Poustevníka i se svitkem nalezneš u malé chatky u pobřeží. Je to stejné místo, jako kde jsi sebral neopracovaný kámen pro sochaře v prvním úkolu. Klikni na svitek, aby ses dozvěděl informace o dalším úkolu. Je čas zapůsobit na poustevníka tvojí potvůrkou. Naneštěstí se jí poustevník nijak nebojí. Chce vidět velkou potvoru a zabere to nějaký čas než se tvá potvůrka stane tak velkou, aby poustevníka ohromila. Můžeš s potvůrkou posilovat házením kamenů, ale zatím to asi nebude stačit. Zkoušej to prostě dokud se poustevník nezalekne. Jistota to bude na konci první země až ti dobrý rádce řekne, že tvá potvůrka potřebuje nyní více jídla. Zapůsobením na poustevníka získáš kouzlo zalévání. Jestli jsi už unaven pokřikem poustevníka: "Stále jsi na mě nezapůsobil", zapůsob na poustevníka třeba trávicí soustavou tvého miláčka. Sice si tím přátele nezískáš, ale následuješ přece cestu zla, ne?

6. stříbrný svitek: Ztracené stádo

Tento svitek najdeš u farmářova domu se zvířecí farmou ve tvé vesnici. Farmář ztratil ovečku. Jestli mu pomůžeš, nabídne ti dvě odměny - jednu za nelezení pěti z nich a další za nález dalších čtyř. Nalézt je není jednoduché zkus poslouchat jejich bečení. Zde jsou jejich pozice:
  • Poblíž bran vedoucích do vesnice
  • Poblíž sochaře
  • Poblíž poustevníkovy chatky na vrcholku hory
  • Na hoře podél údolí, kterým jsi přišel na začátku hry
  • Pod stromy v tomto údolí
  • Na pláži poblíž tohoto údolí (místo kde jsi nalezl také jeden ze zpívajících kamenů)
  • V lese kde jsi našel nemocného bratra jedné farmářky (v prvním úkolu)
  • Poblíž úkolu s házecími kameny
  • Na jiné farmě (prasečí)
Když vrátíš pět ovcí, farmář ti dá nějaké jídlo. Jestli se rozhodneš vrátit mu všechny, nabídne ti novou potvůrku - ovečku Nezajímá tě trocha jídla, či ovce? Přeješ si být zlý? Nakrm ovcemi svou potvůrku, hoď je do oceánu a nebo je přidej na maso do skladu :)

7. stříbrný svitek: Obr

Po dokončení bojové části úkolu z části zlatého svitku o učení potvůrky, spustíš stříbrný svitek představující Slega (obra). Tento svitek najdeš poblíž bojové arény umístěné nad obrem. Klikni na svitek a uvidíš jak Sleg vypadá, dozvíš se, že něco hlídá. Úkol můžeš splnit dvojím způsobem. Jestli jsi připraven na boj, otestovat nové bojové zkušenosti, vezmi svou potvůrku ke Slegovi. Pokud se na to necítíš, můžeš využít to, že Sleg je dost hladový, nabrat mu asi 2500 jednotek jídla (ze skladu třeba) a dát mu to. Po této pomoci tě pustí dále k truhle, v té najdeš plážový míč a také vznikne nový zázrak - hojení. Nauč svou potvůrku toto nové kouzlo.

8. stříbrný svitek: Zloděj dětí

Tento svitek najdeš nad vesnicí. Klikni na něj a vyslechneš příběh o někom kdo z tvé vesnice krade děti. Žije v malé chatrči na kopci nedaleko vesnice. Nejprve musíš zloděje sledvat, tak objevíš jeho skrýš, nebo prostě nech tvou potvůrku zloděje sežrat. Abys ale zachránil děti, počkej si na zloděje až dojde ke školce, tvou potvůrku schovej z dohledu zloděje, když už bude zloděj blízko přivaž k němu svou potvůrku, pak ho následuj až do jeho skrýše a on děti pustí, za odměnu dostaneš kouzlo hojení. Pokud chceš být raději zlým bohem, sněz zloděje a nebudeš už moci děti zachránit.Budeš odměněn kouzlem blesky - vynikajícím způsobem použitelným k terorizování vesničanů

9. stříbrný svitek: Chovatelka potvůrek

Toto není žádný úkol, ale aktivuje se také kliknutím na svitek. Klikni na svitek u chovatelčiny chatky a dostaneš možnost vyměnit svou potvůrku za jinou (pokud si v sekci download stáhneš potřebný creature unlock). Na výběr zde jsou krtek, leopard a kůň. Jejich popis najdeš v sekci titáni.

Brána do druhé země

Tato brána ti neumožňuje pouze odcestovat do druhé země, ale můžeš ji také využit pro přepravu surovin, zázraků, obyvatel, artefaktů do další země - čím více si toho takto přestěhuješ, tím jednodušší pro tebe pak vše v další zemi bude. Ale řekl bych že je to nuda. Takovouto bránou dobývání každé země končí

Popis druhého světa

I druhá země začíná tutoriálem, ale obtížnost rychle stoupá. Musíš začít obracet vesnice na tvou stranu a zvětšovat sféru vlivu směrem ke tvému spojenci Khazarovi a nepříteli Lethysovi. Naučíš se, jak používat modlení a jak si udržet vysokou sílu věřících bez zabíjení lidí přehnaným modlením. Jestli jsi ďábel, můžeš energii získávat snadno - obětováním lidí (nebo ještě hůře - jejich dětí). Úroveň začínáš stavěním dostupných budov. Zaměstnej stavitele, abys stavění urychlil. Začni nosit dřevo a jídlo do skladu (a nařiď titánovi, ať to dělá také). První zlatý svitek se objeví poté, co stavbu dokončíš. Tvoje první vesnice se bude rozšiřovat rychle, zvlášť když zaměstnáš ploditele. Pamatuj, že musíš mít pro tvé následovníky domy. Použiješ hodně dřeva na stavbu lešení a další dřevo na samotnou konstrukci domu. Když splníš první zlatý svitek dostavěním dílny, postav všechny veřejné budovy a pak se soustřeď na stavbu domů.

zlatý svitek #1, #2

Aktivováním prvního zlatého svitku u chrámu zi bude vysvětleno, jak se používá modlící síť. Objeví se stavitel, který ji postaví. Dej mu dřevo a on ti posatví přístavek k citadele. Tam ti pak budou tví věřící generovat modlením energii, kterou budeš potřebovat k sesílání kouzel. Zvyšováním a snažováním totemu budeš určovat, kolik procent lidí se půjde modlit. Musíš myslet i na to, že modlící se lidi nepracují a požadují po tobě jídlo a odpočinek. Když jim toto nedopřeješ, zemřou.

zlatý svitek #3, #4

Po dokončení úkolu z prvních dvou zlatých svitků aktivuj další, aby ses dozvěděl o další důležité budově - dílně. V dílně se staví lešení, které ti dovolí konstrukci všech ostatních budov - malých a velkých domů, veřejných budov, polí, zásobníků na kouzla a zázraků. K tomu, abys mohl stavět, musíš zásobit dílnu dřevem.Můžeš také zaměstnat řemeslníka, aby si nosil dřevo, potřebné k výrobě, sám. Po dokončení dílny tě řemeslník naučí kouzlu les. Kouzlo vytvoří stromy, které pak můžeš dále zpracovávat. Musíš mít ovšem stále zásobu magické energie, jinak les zmizí.

zlatý svitek #5 - Khazarův test fireballů

Aktivuj zlatý svitek blízko vesnice a tím spustíš dva úkoly. Nad každým z malých ostrůvků se objeví svitky. Když aktivuješ svitek u větších domů, podrobíš se zkoušce fireballů. Předtím můžeš vatěžit všechny stromy na ostrůvku, jinak ti shoří. Khazar ti poskytne tři kouzla fireballů na jedno použití. Je čas vyzkoušet tvé vrhací schopnosti. Pouzij stejnou techniku, jako na kameny. Pokus se zasáhnout budovy. Pokud se netrefíš, dostaneš další firebally. Po splnění tohoto úkolu získáš kouzlo, které můžeš používat stále.

zlatý svitek #6 - Khazarův test štítu

Dotkni se svitku, který je na druhém ostrůvku (tam kde je pouze jedna chaloupka). Khazar ti ukáže, jak se zachází s kouzlem štít, zatímco ty se budeš snažit dům rozbít kameny. Potom to musíš zkusit sám a ochránit stavbu před útokem Khazara. Po splnění úkolu získáš na stálo kouzlo štít.

zlatý svitek #7 - udělej dojem na vesnici

Další ůkol je obrátit nedalekou vesnici na tvou víru. Naučíš se pouřívat kouzla a gesta a také to, jak kouzlo působí na lidi a obrací je na tvou stranu. Procvič si gesta na jídlo a dřevo a zační je používat na vesnici. Po určité době bys měl vesnici získat. V tu chvíli se nad ní objeví stříbrný svitek.

zlatý svitek #8

Použij naučené lekce k ovládnutí neutrální vesnice a k rozšíření sféry svého vlivu směrem ke Khazarově vesnici a Lethysově pevnosti. Nemusíš ale pospíchat. Nech si čas na každý stříbrný svitek, který se objeví vždy nad získaným městem. Mnohé z těchto svitků tě odmění cennými kouzly, které ti pomůžou ve vesnici. Okřídlení tvorové - výborný způsob, jak imponovat novému městu. Vyřeš házanku tří stromů (program na vyřešení zde) a budeš odměněn kouzlem okřídlení tvorové, které ti získá až sto věřících za jedno použítí. Ke konvertování vesnic můžeš použít i fireball. Vesničané budou oslepeni hořící koulí letící nadjejich hlavami. Jestliže hraješ za zlou stranu, neváhej použít Khazarovy vesnice ke zvětšení své moci. Jak budeš postupovat proti Lethysovi, objeví se tu Nemesis, aby ti zabavil část tvě získané moci. Obleví se a zničí Khazara a jeho titána. Jestli jsi dobrý bůh a ušetřil jsi Khazarovy vesnice, teď je čas na jejich ovládnutí. Pokračuj v zabírání Lethysových vesnic, abys objevil podzemní bránu do nové země.

Stříbrné svitky ve druhém světě

Stříbrný svitek #1: Mor

Po dobytí třetí vesnice aktivuj stříbrný svitek, který se objeví nad jedním z domků. Něco způsobuje, že je vesničanům zle. Musíš uzdravit vesničany a najít zdroj otravy, než se nekontrolovatelně rozšíří. Nalézt ho není těžké - zelená barva obilí ve skladu jasně ukazuje původ moru. Seber všechno nakažené obilí a zahoď ho do moře. Druhá část úkolu je těžší. Zvedni totem ve druhé vesnici tak na 20%, aby se šli lidi modlit a nabíjet ti kouzlo healing, které potřebuješ. Vrať se do třetí vesnice. Místo toho, abys kouzlik uzdravování na celou vesnici, raději hledej jednotlivé nemocné. Najdeš je snadno - jsou zelení a drží se za břicho. Za úspěšné uzdravení všech vesničanů tě odmění kouzlem blesky. Když to nezvládneš, nemocní zemřou, ve vesnici tě nebudou mít rádi a žádné kouzlo ti nedají :) Jestli jseš zlý, tak namísto toho, abys hodil otrávené obilí do vody, ho radši dej do skladu lidem z Lethysových vesnic.

Stříbrný svitek #2: Hádanka

Aktivujte hádanku blízko hub uspořádaných do kruhu. Kliknutí na stříbrný svitek ti dá následující zadání :
  • Dej do kruhu..
  • Něco, co v noci vyje.
  • Něco horkého.
  • Něco zvláštního od tvého titána.
  • Pak všechno musí být ochráněno.
K vyřešení hádanky potřebuješ najít vlka, který vyje v noci. Získání vlka může být těžké, protože jsou malí. Hledej kolem jezera. Ale hledej ho až naposled, protože vlci mají tendenci z kruhu utríkat :) . Dále do kruhu umísti hořlavé objekty - stromy nebo keře. Dalším krokem je najít titání bobek. Nakonec zapal stromy, dej tam vlka a zakouzli kolem kruhu fyzický štít. Odměnou za splnění úkoly bude titán - zebra.

Stříbrný svitek #3: Hádanka chrámu na pláži

Hádanku aktivuj kliknutím na střibrný svitek nad ním. Vyslechneš příběh zoufalého vesničana. Bojí se, že jeho chrám smete povodeň a potřebuje pomoci s přemístěním chrámu výš. Zní to snadno, ale hůř se to udělá. Musíš přenést chrám na kůl nejdále od vody, a to kus po kuse. Chrám má čtyři díly, které můžeš skládat na sebe pouze tím zpoůsobem, že dáš vždy menší díl na větší. Díly jsou označeny čísly 1 - 4. Díl jedna je ten nejmenší a čtyři ten největší. Sloupy jsou označeny jako sloup u moře, prostřední sloup a sloup na pláži (podle umístění). Zde je jedno z mnoha řešení.
  1. Dej první díl chrámu na prostřední sloup
  2. Dej druhý dil chrámu na sloup na pláži
  3. Dej první díl chrámu na sloup na pláži
  4. Dej třetí díl chrámu na prostřední sloup
  5. Dej první díl chrámu na sloup u moře
  6. Dej druhý díl chrámu na prostřední sloup
  7. Dej první díl chrámu na prostřední sloup
  8. Dej čtvrtý díl chrámu na sloup na pláži
  9. Dej první díl chrámu na sloup na pláži
  10. Dej druhý díl chrámu na na sloup u moře
  11. Dej první díl chrámu na sloup u moře
  12. Dej třetí díl chrámu na sloup na pláži
  13. Dej první díl chrámu na prostřední sloup
  14. Dej druhý díl chrámu na sloup u moře
  15. Dej první díl chrámu na sloup na pláži
Dokončení tohoto ůkolu udělá z chrámu jedno velké léčivé kouzlo. Kdokoliv se ocitne v jeho blízkosti bude uzdraven

Stříbrný svitek #4: Otrokáři

Tento úkol se aktivuje zabráním jedné z Khazarových vesnic. Cirkusáci zajali několik tvých následovníků a zpět ti je dají poüze výměnou za exotická zvířata. Vezmi dva koně, kterí se nacházejí skoro u každé vesnice, a dej jim je. Za každého koně propustí cirkusový gang jednoho člověka. Můžeš jim dát i tygry, kteří se nacházejí blízko vesnice, kterou jsi právě dobyl. Za jednoho tygra propustí otrokáři dva otroky. Další možnost je dát jim horské lvy. Ty se dají chytit blízko Khazarova chrámu. Za jednoho dva získáš dva lidi. Když jim dáš dost zvířat, dostaneš za odměnu od vesničanů kouzlo tlupa vlků. Nauč je titána. Když jseš zlý, nech otroky, ať slouží v cirkuse, nebo potrestej gang - třeba je hoď do vody.

Stříbrný svitek #5: Zpívající kameny

Tentokrát nemusíš kameny sbírat, jako v první zemi, ale budeš hrát melodii. Koukni se na půlkruh kamenů v místě, kde se kříží tvůj, Lethysův a Khazarův vliv. Aktivuj svitek a poslouchej příběh o zpívajících kamenech a síle, kterou mají. Abys dokončit úkol, musíš zahrát tři melodie, které ti zahrají různé postavy ve třetí zemi. (zmáčkni kávesu S, abys je našel). Jsou to velmi staří vesničané, procházející se na pobřeží a hrající na flétnu nebo jiné nástroje. Poslouchej je pozorně a melodii pak zahraj na kameny. Melodie jsou to tyto (kameny jsou očíslované zleva do prava)
  • 1,1,8,8,9,9,8,6,6,5,5,3,3,1 přepne den na noc
  • 2,2,2,2,5,4,4,2,2,1,2 odmění té kruhem vzkříšení, kde můžeš oživovat mrtvé
  • 2,3,2,1,2,3,4,5 bude sněžit
Musíš zahrát všechny melodie, abys úkol splnil

Stříbrný svitek #6: Oběť

Po získání čtvrté Lethysově vesnice aktivuj stříbrný svitek nad chatkou. Dozvíš se, jak zvyšovat energii obětováním. V úkolu tě informují, že můžeš obětovat různé živé věci (i rostliny). To je dobrý způsob, jak si zvyšovat energii bez obětování lidí. Pohled se ti přepne do modlírny a šaman ti nabídne svého prvorozeného syna, abys ho obětoval. Můžeš to udělat, nebo ho ušetřit a místo něj obětovat stromy. Když ho ušetříš, získáš vylepšené kouzlo uzdravování.

Stříbrný svitek #7: Moře

Je čas zachránit další oběti z moře. Tento úkol ti bude zadán ve třetí vesnici. Aktivuj ho a uslyšíš plačící matku. Její děti zrovna plavou u doku nalevo od vesnice a matka tě žádá, abys je vytáhl. Najdí titána a přiveď ho k doku na vodítku soucitu. Klikni na každé plavoucí dítě. Když ho titán sebere, ukaž mu, kam ho má položit. Dítě ti řekne, že míří domů (jestli ne, vynes ho ještě kousek nad kopec). Vytáhni všechny děti a počkej, než doběhnou k mamince. Jako odměnu získáš kouzlo zvětš titána. Použij kouzlo a titán ti obrovsky vyroste. Pak ho nech procházet se po světě a věřísí ti hodně pribudou. Nechceš ho zvětšovat? Tak hoď matku do moře za dětmi. Nebo vezmi děti a obětuj je. Není tvůj titán hledový? Možná by mu prospěla malá změna jídelníčku a takové malé děti, to je přece mňamka:)

Stříbrný svitek #8: Modla

Vrať se do první vesnice, kterou jsi získal. Zjistíš, že se několik zbouřených následovníku rozhodlo uctívat cizího boha. Je čas jim to zarazit. Jestli jseš hodný, odnes následovníky pryč a znič modlu. Narovnej kolem ní stromy a ty pak zapal fireballem. Oheň modlu zničí. Když jseš zlý, utop rebely nebo s nimi nakrm titána. Odměnou ti bude vylepšení kouzla fireball.

Stříbrný svitek #9: Farmář

V jedné z vesnic u Lethysova chrámu najdeš svitek nad domem farmáře. Postěžuje si, že mu děti kradou krávy. Zjistíš, že děti jsou ubohé a hladové, takže jedna možnost je nechat jim krávy. Jestli chceš kouzlo blesky, musíš potrestat farmáře za to, že nedá chudákům dětem jídlo. Usmaž ho, utop ho, nebo po něm hoď kamenem.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Jakou bestii si nejčastěji vybíráte??

Opici
Krávu
Gepard

Komentáře

1 Michal Michal | E-mail | Web | 16. listopadu 2011 v 0:48 | Reagovat

Info jsem vstřebal - Třídní původ? Moji předkové byli neandrtálci:-))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama