.

Milánský koncert

12. února 2011 v 8:30 | WithinBlog |  Recenze koncertů
Tarja

Recenze z Milánského koncertu

Poté, co předskokani Benighted Soul a Kells rozehřáli publikum, se ve 22:11 zhasli všechna světla, v hale Magazzini Generali, a Tarja Turunen jako vždy majestátně a za doprovodu zvyků svých podpatků vstoupila na pódium s jejími prvními šaty - elegantním černým oblečkem s dlouhým pláštěm, který můžete zahlédnout ve videoklipu I Feel Immortal.

Vzápětí začala hudba, společně s parohy (metalový znak), které zpěvačka ukazovala každou minutu, a jsou také skoro jejím tradičním znamením a gesta. Ale popravdě řečeno, hudba je dost na to, aby si každý uvědomil, že její hudbou je metal: dravý, rychlý a usilovný. Díky Mikovi Terranovi, jehož manipulování s paličkami nás vtáhla do vystoupení, a také díky ostatním členům kapely, kteří vytvořili celistvou kapelu, nezastíněnou ženou v popředí. Ale taky nesmíme zapomenout zmínit přítomnost vynikajícího cellisty, který dříve hrál v Apocalyptice.

To, jak berou nové písně z nového CD What Lies Beneath život skrze velmi silné provedení. Tarja ukazuje, jak trochu dokáže mluvit italsky, díky publiku správně řekla pár slov a tím sklízí mnoho úsměvů - ale to je hudba, která za ní mluví i ve zmatku ani nepotřebuje měnit šaty (bílé šaty na konci si zaslouží speciální zmínku) nebo hrát v dokonalém provedení: stačí, aby otevřela svá ústa, aby si každý uvědomil, že Nightwish mají děkovat tomuto hlasu za to, že se z nich stali hvězdy ve světě heavy metalu.
Musí být zmíněno, že zde není mnoho místa na její minulost v jejím setlistu, ale přece jen její sólová kariéra získává čím dál tím větší úspěch a je správné uvolnit prostor novým písním opouštěním vzpomínek. Musí být také zmíněno, že staré písně jsou ty, které lidi nejvíce zpívají sami, ovšem…Ale to je cena, kterou platíte za to, že máte tak důležitý příběh za sebou.

Setlist
01. Dark Star
02. My Little Phoenix