.

Listopad 2011

Ukázky z alba Imaginaerum

19. listopadu 2011 v 21:29 | WithinBlog |  Imaginaerum - píseň po písni

Ukázky z alba Imaginaerum


Nightwish KONEČNĚ uveřejnili ukázky z nového alba. Jedná se o půlminutové představení jednotlivých písní alba. Poslechnout si je můžete na serveru Soundcloud.



#13 IMAGINAERUM

19. listopadu 2011 v 21:26 | WithinBlog |  Imaginaerum - píseň po písni
#13 IMAGINAERUM
A znovu, všechno zopakované, v orchestrální verzi. Spojení kousků vzatých z každé písně, ale nikdy žádnou neopakuje celou. Zajímavý závěr, téměř netvaré pohromadě držící ukončení alba, které každému v hlavě zanechává bouři myšlenek.
- Mape Ollila, Imperium.net

Outro, symfonické, wow... Bylo to vtipné, protože když doznělo... V místnosti bylo úplné ticho... Nikdo snad ani nedýchal... Dokud Marco nepřerušil hrobové ticho, když řekl "Tak, a to je celý."
- Tero Tolkki, Metal From Finland Blogs

Orchestrální shrnutí celého alba. Silné dechové, žesťové, smyčcové a bicí nástroje znovu opakují některé top melodie celého alba, nádherný poslední úklon.
- ChemicalYoot, nightwish.aimoo.com fórum

Píseň, která by měla být použita při záverečných titulcích ve filmu. Orchestrální příval jako úvod, následovaný křehkými tóny harfy. Můžeme slyšet jisté části z jiných skladeb, například část pro kytarové sólo. Všechno se vším, vzrušující a úchvatný mix orchestru, sboru, Troyových dud a mocné skupiny tímto dává třešničku na dort.
- Carol, oficiální stránky Tuomase Holopainena

Děkujeme vám, že jste se u nás svezli a budeme se brzy těšit na shledanou. Scéna je nasvícená a Velkolepá Show začíná...
- Tuomas Holopainen, oficiální stránky Nightwish

#12 SONG OF MYSELF

19. listopadu 2011 v 21:25 | WithinBlog |  Imaginaerum - píseň po písni
#12 SONG OF MYSELF
Hranice mezi čtyřmi částmi tohoto gigantického eposu po prvním poslechnu nejsou příliš rozpoznatelné. Píseň je založena na nadpřirozené básni Walta Whitmana. Stežejní částí je "All That Great Heart Lying Still", která by klidně mohla být rozdělena na samostatnou píseň.
"Piano Black" mýma ušima prošlo bez zanechání jakékoliv stopy, to je problém poslouchacích session. I kdyby měl někdo schopnosti určit veškeré pasáže písně a navíc by měl skvělou sluchovou paměť, tak ani tak by nebylo možné strávit naprosto vše z této skladby.
"Love" je založená na pozoruhodném hlase Troye Donockleye, který zpívá o věcech, které bývají většinou nespatřené. Bída a krása, nešťastná náhoda a lítost, tak trochu potměšile, koutkem oka v odporných uličkách. Sledován, ale v zápětí v zuřivém rytmu bytí opomíjen. Kletba světa a lidstva, hrubost a půvab, všechno společně v jedné polici v knihovně.
"Love" promlouvá nejpůvabnějším hlasem Nightwish, který není ani identifikovatelný, ale Imaginaerum ho zveční. Navždy. Symbolismus, metafory, mnohovýznamovost. V písni je pravděpodobně mnohem více vrstev, než může lidské ucho rozpoznat. Veškeré emoce zahrnuté v této skladbě zůstanou pro všechny kromě Tuomase navždy ne zcela pochopené.
- Mape Ollila, Imperium.net

Toto je opravdu impozantní... IMPOZANTNÍ. Také je to píseň, kterou si bude potřeba poslechnout znovu a znovu a jsem si jistý, že při každém poslechu najdete něco nového. Je to kombinace tolika prvků... opravdu ohromný. Místy melodické, pak zase nesoucí se v atmosféře konce světa. Pouze Mistr je schopný udělat takovouto kompozici. Jak jsem řekl... Abyste se dostali do písně, budete ji muset poslechnout mockrát.
- Tero Tolkki, Metal From Finland Blogs

Čtyřdílná epická báseň, která začíná útokem masivního orchestru v dramatu Dannyho Elfmana a odhodlaně se vydává cestou skrz nesčetné množství nálad, mezi kterými se ukazuje, co všechno Nightwish dokázali nacpat do jedné písně - metalové břemeno vyvážené lyrickou zdlouhavostí, nekonečnem, melancholickými zvuky skutečné krásy. Odříkávaná báseň v poslední části písně přináší nejhrdinštější výkon v kariéře kapely.
- ChemicalYoot, nightwish.aimoo.com fórum

Epický orchestrální úvod se zvuky hrací skříňky. Než se dostaneme k progresivním kytarovým riffům od Emppua a Marca, slyšíme velice energetický sbor doplňující Anettiny vokály. Anette zazpívá "Song of Myself" a my se přenášíme k orchestrální mezihře, následované refrénem s velice Tuomasovským textem "Same old dead boy song". Dostáváme se zpátky k typickým Nightwisháckým kytarám a Jukkovým mocným bicím. Troy ke konci této skladby odříkává text jakési básně. Samotná báseň potom obsahuje ruzné vokalisty interpretující slova překrývající smyčce orchestru a Tuomasovo piána. Píseň končí závěrem poemy, bez jakéhokoliv hudebního podkladu, pouze za zvuku vody.
- Carol, oficiální stránky Tuomase Holopainena

Naše pocta a verze W. Whitmanovy intuitivní oslavy života a existence, hluboce se zabývající osobní duševní očistou.
- Tuomas Holopainen, oficiální stránky Nightwish

Nightwish promo 2011

12. listopadu 2011 v 20:42 | WithinBlog |  Nightwish




Rozhovor s Tuomasem - Radio Metal

12. listopadu 2011 v 20:10 | WithinBlog |  Rozhovor
SEN TUOMASE HOLOPAINENA



Jak bys zhodnotil vaše první turné s Anette, jako s novou zpěvačkou? Jaké byly reakce a co si o nich myslíš?

Celému turné bych dal 1-. Vůbec jsme nevěděli, co máme očekávat, jak budou fanoušci reagovat. Na místě byly velké obavy z katastrofy, protože prostě neodhadnete, s jakou odezvou lidé přijdou. Měli jsme v Anette však velkou důvěru, a také jsme měli dosti silné album Dark Passion Play. Takže odvahu jsme měli, ale i tak jsme nevěděli, co bude. Turné bylo opravdu dlouhé, těžké a v jistých momentech členové kapely a ostatní lidé začali odpadávat jako mouchy, ale i tak jsme to zvládli, užili si to a byli na ty dva roky pyšní.


Anette se nepodílela na psaní materiálu pro Dark Passion Play. Jak to bylo s Imaginaerum?

Ani tam se bohužel nezapojila, všechny písně jsem napsal já, kromě jedné, kterou napsal Marco.


Dark Passion Play jsi napsal bez toho, aniž bys věděl, jaký hlas ho přivede k životu. Kdežto s albem Imaginaerum jsi přesně věděl, čeho je Anette schopná. Myslíš, že z toho důvodu je album lepší?

Myslím, že jednou z nejzřejmnějších věcí na albu je to, že když si ho poslechnete, tak si všimnete veškeré práce na vokálech. Jsou na jiném levelu. Opravdu slyšíte, jak si Anette věří. Na předchozím albu byla stále trochu nejistá. Řekla mi, že se celou dobu bála, že ji z kapely vykopnem, protože zpívala mizerně. Na tomto albu však zní skvěle a mnohem všestraněji. Také za to může fakt, že jsem znal její hlasový rozsah, a tak jsem mohl napsat písně přímo pro ni. Znal jsem její silné stránky, znal jsem její slabiny, takže tentokrát to bylo trochu lehčí.


Ve spoustě rozhovorů jsi po připojení Anette do kapely řekl, že má vypravěčský hlas. Bylo to jedním z důvodů, proč jsi se rozhodl vyprávět příběh Imaginaerum právě teď, protože jsi našel skvělého vypravěče?

To je velice zajímavá připomínka, nikdy jsem o tom takto nepřemýšlel. Ale teď, když jsi to řekl, tak to dává smysl! Možná je to spíše záležitost podvědomí, ale skvělá připomínka. Myšlenka filmu, který bude doprovázet album, mě napadla v létě v roce 2007. Předtím jsem o něčem takovém nikdy nepřemýšlel. No jasně, je to tak logické!


Album zní spíše jako soundtrack, než jako sbírka písní. Nakonec, to je přeci to, co jsi ve své kariéře chtěl vždycky dělat, je to tak?

Léta byly soundtracky stěžejním subjektem v mé tvorbě. Myslím, že na Imaginaerum to vyústilo až k maximu. Pravděpodobně je to kvůli tomu, že natáčíme film. Všechny písně na albu jsou složené pro určité scény z filmu. Ještě předtím, než jsem si zapsal úplně první notu, měl jsem představu, o čem bude příběh: jazzový klub, duchové, arabské tance... Všechny písně byly stvořené pro tyto příběhy. To je ten hlavní důvod, proč album nakonec zní tak soundtrackově.


Proč jsi to neudělal dříve? Potřeboval jsi na to film, abys mohl složit filmovou hudbu? Vzhledem k tomu, že je to něco, co naprosto miluješ, potřeboval jsi obraz, který bude ruku v ruce s hudbou?

Vždycky to bylo o tom, vytvořit hudbu, na kterou se bude moc posluchač podívat stejně tak, jako si ji poslechnout. Před tímto albem jsme se však vždy spokojili s audiem. Nepotřebovali jsme vizuální pomůcky. Po Dark Passion Play jsem si uvědomil, že tohle je tak bláznivě velké a rozmanité, že už nám pouze hudba stačit nebude. V tu chvíli jsem to poprvé ucítil. Dokonce i po albu Once jsem si pomyslel, že bychom to mohli udělat, ale Dark Passion Play mi tu myšlenku nenavodilo. A pak mě to napadlo, pokud to nezvládnem pouze s hudbou, přidejme tomu i ten vizuální rozměr.


Nové album je ohňostrojem různých vlivů a stylu, a jak Marco tak Anette zpívají tak, jak jsme je ještě neslyšeli. Jak jsi už řekl, na albu je jedna jazzová skladba. Byla to právě ona, která rozhodla o barvitosti samotné desky? Potřeboval jsi film k tomu, abys začal odznovu a sám sebe hudebně dostal někam trochu jinam?

Myslím, že film jsme nepotřebovali. Hlavní myšlenkou bylo hlavně vytvořit album. (dlouhé váhání)


Jinými slovy, kdyby nebylo filmu, napsal by jsi takovou jazzovku?

Upřímně, nevím. Tato skladba je založena na jedné scéně, která ve filmu musela být. To je důvod, proč existuje; až se podíváte na film, pochopíte to. Ale upřímně, nevím, jak na otázku odpovědět... Ptal ses také na všestrannost a odlišné prvky. Album je různorodější než kdy předtím. Pravděpodobně je to tím, že album má téma, oslavuje život, ctí ho a ctí všechny nádherné a krásné věci, které tu máme. Je o univerzálnosti všeho, čím si projdeme. Proto jsme chtěli použít všechny možné prvky, které bychom jenom do 75 minut hudby mohli nacpat, od temných, jazzových věcí po dětské noční můry v podobě "Sracetale", arabské a keltské vlivy, dojmy zábavy, až po pohřební průvod v "Rest Calm". To všechno jsou podoby života.


Jak dlouho jsi v sobě měl sen natočit film? Kdy sis uvědomil, že celý projekt je zrealizovatelný?

Bylo to v roce 2007, v létě, když jsem pomyslel nad filmem. Zpočátku jsem byl docela naivní, myslel jsem si, že to přece nemůže být tak těžké, zvláště, když bychom měli peníze. Kapela neměla finanční prostředky na to, aby zaplatila celý film. Rozpočet byl stanoven na částku okolo čtyř milionů eur. Z našich kapes jsme byli schopni dát dohromady pouze milion. V jednu chvíli jsem si myslel, že prodám i svůj dům a vezmu si všechny možné půjčky na světě, protože jsem strašně chtěl, abychom ten film natočili a nemohli jsme na to sehnat peníze. Byla to doposud ta nejtěžší část.


Zrovna jsi řekl, že jsi byl připraven prodat svůj dům. Co bys pro naplnění svých uměleckých přání nikdy neobětoval?

Lidské životy! (smích) Byl to takový ten pocit, kdy pokud neuděláte jisté věci, tak se na sebe nemůžete podívat do zrcadla. Cítil jsem se tak silně, že to zvládnem. Ani mě nezajímalo, zda ten film bude dobrý nebo ne, chtěl jsem natočit film, konec debaty! Nakonec jsme sehnali finance a jsme tam, kde jsme. Jsem pyšný na to, že za celou tu dobu jsme drželi všichni při sobě na sto procent.


Inspirovalo tě "The Wall" od Pink Ploydů?

Popravdě jsem "The Wall" nikdy neviděl. Ani jeden z filmů od hudebních skupin mi nebyly inspirací. Slyšel jsem, že Kiss natočili film, Beatles taky... Lordi natočili "Dark Floors". Neviděl jsem je. Nevěděl bych, jak je porovnat.


Co tě teda při tvorbě filmu ovlivňovalo? Z těch pár fotek z natáčení, co jsme viděli, to vypadá dost Burtonovsky...

Celý příběh, scénář, vymyslel režisér, Stobe Harju. Byl to naprosto jeho nápad do filmu zakomponovat umírajícího staříka a vracet se zpátky do jeho snů. To všechno Stobe. Ale vzhledem k tomu, že jsme oba fanoušky Disney, pohádek a Tima Burtona, bylo téměř přirozené tyto společné zájmy do filmu nějak zařadit.


Imaginaerum je pro tebe naplněním touhy. Je ve tvém životě něco, čeho bys chtěl ještě dosáhnout?

Chvíle, kdy bych na takovou otázku odpověděl "ne" by byla těsně před mou smrtí! (smích) Život je o hledání snů a snažení se je vyplnit. Zní to tak sentimentálně, ale tak to prostě je. Před čtyřmi lety jsem měl sen o natočení filmu a teď už to bude skoro hotové. Je čas najít další sny a já už jich mám strašnou spoustu.


Co máš zrovna v hlavě za nápady?

Pár předběžných nápadů pro další album Nightwish. Nastiňuju si už pár dalších nových písní a nápadů. Také mám samozřejmě sny, které se netýkají Nightwish, a o kterých teď nebudeme mluvit. Ale je spousta věcí, na které se opravdu těším.


Členové skupiny mají ve filmu malé role. Co nám můžeš říct o své první zkušenosti jako herec?

Umění hrát je profese, kterou od této chvíle velice respektuji. Je to něco, o čem si myslím, že bych nemohl dělat. Musel jsem strávit několik hodin před kamerou, snažit se hrát. I když jsem nemusel nic říkat, bylo to šíleně těžké. A neuvěřitelné. Ve filmu hraje dvanáctiletý chlapec, Quinn Lord; je to jedna z hlavních postav. Musel natočit scénu, kdy mu režisér řekl: "Rozbreč se". A on se vážně rozbrečel. Měl třicet sekund na to, aby mu bez jakékoliv chemie začaly téct slzy. Prostě zavřel oči a začal brečet. A udělal to osmkrát za sebou a vždycky mu jenom osušili líce a řekli: "Dobrý, akce, jedeme!" Zkoušel jsem si to potom ve svém hotelovém pokoji: "Dobře, a teď se rozbreč!" Můžete to zkusit, je to fakt těžké! A to, že to dělal ještě před kamerami, před čtyřiceti lidmi, osmkrát za sebou... To je herectví. To je velký talent.


Takže to nebylo jako natáčet videoklip? Natočili jste velice zajímavé a krásné video k "While Your Lips Are Still Red". Bylo to pro tebe něco jiného?

Natáčení videoklipu je jako být ve svém poli působnosti. Když vám tam hraje hudba, máte vlastní nástroje, cítíte se sami sebou. Ale když režisér řekne "Akce" a vy musíte udělat něco jako... Musel jsem hodit jednu věc proti zdi a tvářit se u toho nešťastně, nebo jsem musel obejmout malou holčičku a vzít ji k sobě na klín a hrát s ní na piáno. A pro mě to bylo něco jako: "Co mám k čertu udělat dál? Jo, počkej... No jasně, teď musím vypadat nešťastně!" Bylo to opravdu náročné.

Turné s albem Imaginaerum bude trvat jeden rok. Byly pro vás dva roky příliš?


Jednou jsme to udělat museli. Nelitujeme toho, ale uvědomili jsme si, že to za to namáhání možná nestálo. Proto jsme se rozhodli udělat pouze roční turné a uvidíme, jak se po něm bude skupina cítit. Uvidíme, co přinese budoucnost, ještě jsme nic nerozhodli. Naposledy to bylo však trochu náročné a na pár z nás si to vyžádalo následky. Shodli jsme se, že to za to nestálo, a tak to tentokrát vezmeme trochu lehčeji.


Už víte, co se bude dít na pódiu?

Máme pár nápadů. Před pár dny jsem mluvil zrovna s techniky. Pravděpodobně se na pódiu objeví pár podobných věcí z předchozích let: rekvizity, pyrotechnika, hodně ohňů... Ale upřímně, ještě nemáme o ničem jasnou představu. Stále se to nachází ve stádiu rozvíjení.


Těšíte se na plavbu 70 000 Tons Of Metal?

Ať s tím nápadem přišel kdokoliv, je to génius! Karibská plavba se čtyřiceti metalovými kapelami, všechno zajištěné, procházet se po lodi, vídat všechny ty skupiny, užívat si slunce a moře... Parádní!


Mluvili jsme s tím chlapíkem, který ten nápad vytvořil a říkal, že ho to napadlo, když byl opilý!

Všechny nejlepší nápady vznikají při opilosti!


A skupiny můžete pozorovat z bazénu!

No wow! (smích) Pravděpodobně to bude dost soukromé. Žádný velký koncert a publikum bude velice blízko. Je to malá stage, nic přepychového.


Mluvil jsi o měnších koncertech, ale se všemi prostředky, které Nightwish mají, myslíš, že jste stále schopni udělat skromnější vystoupení?

Rád o hudbě přemýšlím tím způsobem, že je tak silná, že může být podána kdekoliv. V Americe jsme měli spoustu malých koncertů a fungovalo to. Před velkými arénami dávám přednost intimnějším náladám koncertů, ale oboje má své dobré stránky.


Váš koncert v Paříži se bude konat v Bercy, největší dějiště ve městě. Jako jste se dostali ze Zenith do Bercy? Vždyť je to tak obrovský!

Byl to bláznivý nápad pořadatele! (smích) My v tom prsty nemáme. Doslechl jsem se to před pár dny a byl jsem z toho dost vykulený. To je 15 000 lidí. Nemám ani páru o tom, jak to chtějí vyprodat, ale asi v nás věří. Pokud se to povede, bude to náš doposud největší koncert. Hartwall Areena v Helsinkách má kapacitu 11 500 lidí.


Poslední otázka týkající se písně "The Heart Asks Pleasure First". Co se s touto písní bude dít? Slyšel jsem, že jste dostali povolení k vydání, potom že zase ne...

Také jsem o tom slyšel! Nejnovější zprávy jsou takové, že máme povolení k tomu ji použít. Pan Nyman konečně souhlasil. Nemůžu si být 100% jistý, protože to ještě nemáme černé na bílém, to chceme samozřejmě ze všeho nejdřív. Dostal jsem email od jeho vydavatele, ve kterém bylo: "Tak fajn, máte svolení, vydejte to". Řekl bych, že je tak 80% šance, že předělávku vydáme jako bonusovou píseň na začátků příštího roku. Už je na čase!

#11 LAST RIDE OF THE DAY

12. listopadu 2011 v 19:55 | WithinBlog |  Imaginaerum - píseň po písni
#11 LAST RIDE OF THE DAY
Lunapark se již bude zavírat, ruské kolo se ještě jednou otočí a je načase ukončit dnešní hry. Aranže pro tohoto giganta by se nevešly ani do 50-ti poschoďového domu. Má drobná a zhoubná mysl mě přivedla na myšlenku, že všichni hudební hnidopichové, kteří na svých počítačích sledují grafy zvukových vln, budou mít důvod ke kňourání, jak je dynamický rozsah naprosto zničený, všechny kontrolky ohlašují alarm, jak moc je zvuk písně překombinovaný, boj s hlasitostí a bla bla bla. Pokud bude někdy něco naprosto "typického", co by se od Nightwish dalo očekávat, tak to bude rozhodně tato surealistická, Nightwishácká, heavy metalová skladba s orchestrem. Mimochodem, píseň jako jediná na albu obsahuje velice ctižádostivé kytarové sólo.
- Mape Ollila, Imperium.net

Nejúžasnější heavy metalová píseň alba, rychlá a agresivní. Začíná zpívajícím sborem, ale jeho divoká ozvěna se zcvrkne až k vlečícímu se prázdnému hřmění. Lidový refrén odlehčuje bouřlivou metalovou kapelu a ohromný orchestr. Emppu Vuorinen hraje výborné kytarové sólo. Smyčcové aranže na konci jsou prostě dokonalé.
- Lauri Ylitalo, Inferno.fi

Tak tohle jsou Nightwish! Od samého začátku po úplný konec. Hodně sboru, silných rifů, melodický refrén, dvojité kopáky. Rozhodně materiál pro další single.
- Tero Tolkki, Metal From Finland Blogs

Druhá jednodušší píseň na albu, typičtí Nightwish - píseň stoupá a klesá, je drsná i jemná, zdrcující i svůdná... Je velká a je úderná a v dané posloupnosti srozumitelná. Vede k vyvrcholení alba.
- ChemicalYoot, nightwish.aimoo.com fórum

Silný úvod se sborem (použitý ve znělce pro Kiteen Palo) udávají tón této bombastické klasice od Nightwish. V první části sloky zpívá Anette téměř staccato a dále ustupuje o krok dozadu, aby kluky nechala zahrát na své silné nástroje. V refrénu zpívá Marco s Anette, kteří svým zpěvem následují piáno. Před náhlým koncem slyšíme dokonalé kytarové sólo od Emppua.
- Carol, oficiální stránky Tuomase Holopainena

Zábavní park již bude zavírat, ale horská dráha pojede ještě jednou a vy si poslední jízdu musíte zažít sami. Je naprostá tma a ohňostroje právě začaly vybuchovat. Takovéto momenty jsou vstupními branami k nekonečným snům hlubokého vnitřního naplnění a nakonec i k strhujícímu uvědomění, že jsme pouhým zrníčkem prachu v tomto gigantickém vířícím se kosmu.
- Tuomas Holopainen, oficiální stránky Nightwish

#10 THE CROW, THE OWL AND THE DOVE

12. listopadu 2011 v 19:54 | WithinBlog |  Imaginaerum - píseň po písni
#10 THE CROW, THE OWL AND THE DOVE
The Crow, The Owl And The Dove je něco, co Nightwish naprosto nepřipomíná. Skupina tuto píseň pojmenovala "ptačí píseň". Krásný a citlivý duet; čistý pop bez náznaku metalu. Dokonce ani žádný orchestr. Pokud tato píseň někdy vyjde jako single, určitě bude hrát spíše na obyčejných rádiích než na metalových stanicích. Troy Donockley zpívá zastaralou angličtinou a dokazuje, že dokáže být velice dobrým vokalistou. Ten chlapík má hlas, který skvěle sedne k Anettinýmu.
- Mape Ollila, Imperium.net

Skladba začala akusticky a její celkový dojem byl velice poklidný. Urpsotřed někdo zpíval, asi nějaký speciální host, protože jako Marco to vážně neznělo.
- Tero Tolkki, Metal From Finland Blogs

Akustické kytary udávají melodii celé písně, zatímco Marco s Anette předvádějí znamenitý duet. Dále se Marco vytrácí a smyčce přidávají na své intenzitě. Lidové zvuky vedou ke konci do metalovějších sfér, které však opět upadají a nechávají píseň doznít piánem a pobrukováním.
- ChemicalYoot, nightwish.aimoo.com fórum

Úvod z akustických kytar doplňující sladěnou Anette s Marcem, který se dále vzdaluje a nechává Anette dozpívat sloku samotnou. Velmi decentní a melodický kousek s trošku silnějším kytarovým sólem. Píseň končí Tuomasovou dohrávkou na piáno.
- Carol, oficiální stránky Tuomase Holopainena

Láska je všechno a pouze Pravda nás může zavést do hlubšího stavu.
- Tuomas Holopainen, oficiální stránky Nightwish

#9 REST CALM

12. listopadu 2011 v 19:51 | WithinBlog |  Imaginaerum - píseň po písni
#9 REST CALM
Rest Calm začíná kytarovými riffy velice typickými pro Nightwish. Klidně bych to nazval nemastým neslaným ratatat, ratatat. Sloky hřmějí, jako by byly z nějaké pekelné planety, ale refrén tvoří velice zajímavý průlom od typické popové šablony. Není nijak navýšen, místo toho je zpíván tišeji, klidněji a pomaleji. Moderato. Při třetím refrénu zpívají dohromady Anette a dětský sbor a píseň směrem ke konci propuká, jakoby snad chtěla udělat místo pro něco, co bude následovat a bude megalomanské, ale...
- Mape Ollila, Imperium.net

Píseň začala velice hezkými kytarami. Nejdříve začal zpívat Marco, Anette se později připojila. Prostřední část se téměř celá přesunula do akustických tónů, během kterých Anette zpívala s dětským sborem.
- Tero Tolkki, Metal From Finland Blogs

Ze začátku píseň zní jako pomalejší tvorba od Rammstein, něco jako 'Mutter'. 'Rest Calm' je ve svém jádru nádherně utišující a poklidná, ale docílí toho až po prvním "útoku", aby zdůraznila právě zmiňovaný vyrovnaný základ.
- ChemicalYoot, nightwish.aimoo.com fórum

Další klidnější píseň, která však také obsahuje slušné kytarové riffy. Hlavním předmětem této písně je vztah mezi Marcovým a Anettiným hlasem. Ve skladbě se nacházejí části, kdy Marco zpívá, potom se k němu přidá Anette a jejich hlasy dokonale splynou. Znovu slyšíme dětský sbor, doprovázený Anette. Je to píseň převelké krásy.
- Carol, oficiální stránky Tuomase Holopainena

Vzpomínky a naděje jsou dvě věci, které vám nikdo nikdy nemůže vzít. Lahodnost mé vlastní minulosti je bezedná truhla útěchy a inspirace.
- Tuomas Holopainen, oficiální stránky Nightwish

#8 TURN LOOSE THE MEMAIDS

12. listopadu 2011 v 19:50 | WithinBlog |  Imaginaerum - píseň po písni
#8 TURN LOOSE THE MEMAIDS
Skladba začíná jako pomalá píseň piánem, smyčci a akustickou kytarou. Silné úderné bicí a Troyova flétna však píseň posouvají na jiný level. Marco píská motiv filmu spaghetti-western ve stylu italského skladatele Ennio Morricone předělaného pro C-part. Ke konci písně Anettiny vokály opět nahánění husí kůži. Píseň znenadání končí uprostřed folkového rytmu. Byl tu vůbec nějaký orchestr?
- Mape Ollila, Imperium.net

Nadpozemsky krásný song, který začíná akusticky. Znovu je přítomný dětský sbor a irská folková hudba. Až se Nightwish zbaví všech těch nucených zkreslených kytar a kopáků, tak potom nás kompozice opravdu stáhne s sebou. Čím dále se od power metalových tradičních metod kapela dostane, tím zajímavější hudba vznikne.
- Lauri Ylitalo, Inferno.fi

Píseň začíná akusticky, kdy Anette zpívá a na pozadí jde slyšet flétna. Celkově měla tato skladba naprosto nádhernou a vyrovnanou náladu a když jsem zavřel oči, téměř jsem usnul... Někdo by si mohl myslet, že je to známka znudění, ale pro mě je to známka uvolnění. A toho není zase tak jednoduché dosáhnout v místnosti plné novinářů. Píseň se mi strašně líbila.
- Tero Tolkki, Metal From Finland Blogs

Počátek tří jemnějších písní, 'Turn Loose The Mermaids' obsahuje pouze akustické kytary a tiché smyčce, které zlehka, ale s obrovskými emocemi nabírají na intenzitě. Anettino podání bylo opět zcela vynikající, nese váhou celé písně vzhledem k tomu, že nástroje v částech pouze s piánem a dudama jsou sotva znatelné.
- ChemicalYoot, nightwish.aimoo.com fórum

Akustická píseň s Troyem, jeho píšťalkou a decentním piánovým doprovodem. Anettin zpěv je naprosto dechberoucí a ukazuje její talent, který vás téměř donutí se rozbrečet nad tak nádherným textem.
- Carol, oficiální stránky Tuomase Holopainena

Jsme nenápadnými svědky toho, jak její milovaný umírá a vydává se na svou poslední cestu... teď už navždy, neodbytný moment krásy a úlevy.
- Tuomas Holopainen, oficiální stránky Nightwish

#7 ARABESQUE

12. listopadu 2011 v 19:49 | WithinBlog |  Imaginaerum - píseň po písni
#7 ARABESQUE
Skladba Arabesque přináší zpátky naprosté šílenství a vede nás přímo na Blízký východ. Píseň je velice podivná, orientálně znějící intrumentálka. Rytmus je sice dosti odměřený, ale i přesto vnutkává jasný dojem. Odehrává se snad píseň v arabském baru? Nebo je to tanec smrti egyptské tanečnice?
- Mape Ollila, Imperium.net

Instrumentální skladba. Nedokázal jsem se do ní bohužel vůbec vcítit.
- Tero Tolkki, Metal From Finland Blogs

Rozsáhlá instrumentální odysea, která zní opět nesmírně a skutečně epicky, něco jako hudba k obrovskému dobrodružství odehrávající se na Východě se svůdnými tanečními rytmy a značně výraznými bicími. Píseň končí velice náhle a dramaticky.
- ChemicalYoot, nightwish.aimoo.com fórum

První instrumentálka alba, která začíná údernými bicími. Mix východních motivů a obrovského orchestru, které se briliantně doplňují. V určitých částech můžeme slyšet zpívat sbor "Arabesque". Před neočekávaným koncem se píseň dostává k ještě masivnější skladbě bicích.
- Carol, oficiální stránky Tuomase Holopainena

Duševní očista od noční můry. Početí skrz tanec smrti.
- Tuomas Holopainen, oficiální stránky Nightwish